Kjørekveld 12. des. 2023

Her er noen glimt fra denne kjørekvelden da vi kjørte fritt. Den flyttbare stasjonen Vestre Fiklagard ble heller ikke flyttet ut i kantineområdet, for det var et annet arrangement der som vi ikke var klar over på forhånd. Så da ble det kjøring etter sporvognprinsippet: kjøring på sikt. Det medførte et par tilfeller med at tog måtte rygge tilbake til der det kom fra…

Denne kvelden falt sammen med at landskapen og bakgrunnen ved Orkla bro var henimot fullført. Men mer trær og busker tåler dette partiet. Slik sett blir det vel aldri helt ferdig.

Mange godstog på Vindheim. Tre nye sidespor er også kjørbare nå, der den tyske fremlingen står parkert.

Arne tar godstoget sitt med dobbel Nohab i originalfargesettingen videre gjennom Undredal og ut mot Orkla bro.

Ikke lenge etter kom et nytt godstog, trukket av en gammeltysker (type 61).

Flere lok i reserve på Vindheim.

Di 8 med godstog mellom Gjevingåsen og Gladvollen.

Gammeltyskern med godstog passerer Ødsledal hp.

Jeroen veileder hvordan vekslene skal legges, for her er det ikke så lett å legge de riktig med det midlertidig veksel-orienterte stillverket vi har. Her må vi få til en bedre løsning med togvei-stillverk.

Nordre Fiklagard er en god stasjon å ha. Den er lang, har 7 spor, og hjulrensespor nærmest. der er det bare å kjøre lokene utpå, sette hjulene igang og samtidig holde loket igjen slik at hjulbandasjene får slipt seg rene.

Vi avslutter med et bilde av Undredal stasjon og Orkla bro. Dette lengre partiet framstår høvelig ferdig, selv om endel spordetaljer på stasjonen gjenstår. Litt mer vegetasjon hadde også gjort seg, og meieriet som skal stå på stikksporet midt på, er under bygging.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *