Undredal trengte endel tilpassing

Vi har jobbet noen byggekvelder med å få bærende rammeverk for Undredal på plass, og nå er tilpassing av de opprinnelige seksjonene startet. Opprinnelig var det meningen å beskjære Ødsledal-seksjonene ganske mye på bredden, og la Undredal venstre del forbli intakte. Ved å foreta en vridning av Undredal oppnådde vi imidlertid to ting: 1) Vi valge å beskjære Undredal i stedet, og nå bare med en 15-2 cm brei «stripe» på baksiden av seksjonen lengs mot venstre. 2) Vi fikk bedre plass til landskapspartiet der banen skal forbinde Undredal med Ødsle.

Bildene nedenfor viser først en 3D-modell av modellen for å planlegge det nevnte landsskapspartiet. På den modellen tenkte vi oss landskap helt ned mot gulvet, men som man ser blir juvet under broa svært dypt, dvs. egentlig veldig urealistisk. Bora måtte i tilfelle ha enda lenger spenn. Nå er den planen revidert til at di bygger Orkla bro i 1:87 nøyaktig, og da er avstanden fra brotoppen til dalbunnen 55 cm. De andre bildene er fra siste utgave av rammeverket under Undredal som ble gjort ferdig i går kveld, og ved siden av hvordan to av seksjonene er lagt opp på det nye rammeverket. Der er den hitterste seksjonen til høyre, Undredal, tilskjært slik det skal være.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *