Aktiviteten 2019–2020

Bloggen har vært sørgelig lite oppdatert på nesten to år. Men vi lever og det har skjedd litt, selv om arbeidet er preget av at vi må forlate lokalene innen juni 2021. Det har vært avholdt jevnlige kjørekvelder ca. en gang i måneden. Koronasituasjonen la en demper på akitiviteten, men mange møttes likevel (et lite antall) og det har faktisk vært aktivitet gjennom hele sommeren 2020. De viktigste byggeoppgavene har vært å bygge ny Øvre Fiklagard skyggestasjon ute i gangen, slik de påbegynte seksjonene i forlengelsen av Ødsle st. kunne settes på plass. Begge deler ble fullført i 2019. Dermed er kjørestrekningen på banen økt med ca 8. meter (avstanden mellom Ødsle og ny Øvre Fiklagard). I sommer og utover har det pågått noe landskapsarbeid både på de nye seksjonene og litt på en fjellside på Vindheim, samt tunneler der forlengelsen til gangen går bokstavelig talt gjennom veggen. Noen bilder følger nedenfor.


Undersiden av ØF for å koble ledninger på en grei måte. Når det meste var gjort der, ble hele stasjonen løftet opp på brakettene som synes over og hengslet til lista som synesder, slik at hele stasjonen kan vippes opp for senere behov for å mekke under, samt for å gi mer plass på arbeidsbenken. Det siste har ikke vist seg nødvendig i etterkant.
Øvre Fiklagard i bruk på en kjørekveld i okt. 2019.
Gamle ØF er tatt ned og de nye modulene skal på plass i tomrommet. 14.mai 2019.
De nye seksjonene er på plass og er kjørbare. Fra en kjørekveld i november 2019.
Lnadskapsbygging på det nye seksjonene. Det kom litt for mye sort pigment i sparkelgipsen, men den skal uansett bearbeides og tildekkes med diverse.
Arne kjører tømmer med tre lokomotiver på kjørekveld 6.10.20
Antagelig siste kjøring på Vindheimbanen før demontering: 15.12.2020

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.