Byggekveld 22.11.18

Vi fortsetter med innfasing av nytt DCC-system. Z21 erstatter NCR SystemOne. Dette har gått utrolig smertefritt. Vi hadde en TamValley 5A booster liggende som vi koblet inn på halve anlegget. Det var bare å seriekoble den på DCC-tilførselsledningene, koble til egen strømtilførsel, og vips var den oppe og gikk nesten uten problem. Dvs. vi var litt usikre på polariseringen av ledningene ut og inn av boosteren, men etter en test med at billampene vi bruker på sporfeltene som sikring/kortslutningsvarsel lyste grådig opp der vi etterhvert skjønte at boosterskillene var, snudde vi rundt på utgangen fra boosteren, og dermed var alt i orden. Vi bruker smarttelefonene våre som kontrollere, og de viste seg lettvinte å bruke og med mange funksjoner. Men vi har i bestilling 4 trådløse MultiMaus for de som ikke liker/har slike telefoner for kjøring.

Midlertidig oppkoblet Z21 og TamValley booster. Den gamle NCR-boosteren over.
Midlertidig oppkoblet Z21 og TamValley booster. Den gamle NCR-boosteren over.

Skinneleggingen på Øvre Fiklagard er nå så godt som fullført. Så skal vi snu seksjonene rundt og begynne med å montere sporveksler og trekke kabler.

Nordre del av nye Øvre Fiklagard skinnelagt.
Nordre del av nye Øvre Fiklagard skinnelagt.
Øvre Fiklagard skjematisk
Øvre Fiklagard skjematisk

Dette skal vi begynne med etterhvert:

Koblingsskjema for undersiden av to av seksjonene på Øvre Fiklagard.
Koblingsskjema for undersiden av to av seksjonene på Øvre Fiklagard.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.