Av ulike grunner er bloggen dessverre ikke blitt oppdatert siden november 2022. Facebook-bloggen vår får ta noe av skylda for at lite er blitt lagt ut her. Her følger noen få ord om bygging og hendelser i resten av 2022:
Tunnelportalen ved Orkla bro ble montert ferdig 8. november 2022. Samme dag viste Arne Heggeset fram sin modell av restauranten som skal stå på toppen av Gjevingåsen, nettopp der dette bygget også stod der i mange år til glede for veifarende hungrige. Bra modellarbeid!
19. november ble et midlertidig stillverk for Vindheim stasjon klar. Stillverket dekker hele stasjon og er utført av den enkle typen med brytere for enkeltveksler som styrer Tortoise-motorene direkte. Dette henger sammen med en totalutskfiting av vekselmotorene på stasjonen, fra servoer til Tortoise.
22. november ble det montert en dataskjerm som er synlig fra hele anlegget, som skal brukes som hurtigklokke for kjørekvelder der vi kjører etter togruter.
29. november ble årets siste kjørekveld gjennomført med godt oppmøte:
S-kurven og bro inn til Vindheim (øverste bilde nedenfor) viste seg å by på problemer, og vi begynte så smått å planlegge en radikal sporomlegging med ny rettlinjet bro på et spor som da må grene ut rett under restauranten på Gjevingåsen. Neste bilde viser en prøveoppsetting av en bro som vi hadde liggende (faktisk bygget for 40 år siden, og siden ubrukt).