Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/2/3/4/tmjk.no/httpd.www/blog/wp-content/themes/septera/includes/loop.php on line 268

Første byggemøte etter jul

Tilsammen 10 mann møtte opp for Ã¥ starte vinteroffensiven som skal gi oss et presentabelt anlegg til messa 18 og 19 april. Som man mÃ¥ forvente av første møte etter jul ble det mye prat, men ogsÃ¥ en del arbeid. Svein fortsatte med helixen, Eivind og Jan Rune loddet ledninger, …

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/2/3/4/tmjk.no/httpd.www/blog/wp-content/themes/septera/includes/loop.php on line 268

9.12.08

Litt sånn etter innspurten til julemøtet forrige uke, ble dette en kveld effektiviteten ikke var helt på topp. Men litt ble det gjort på elektrosiden, og det ble planlagt en del innkjøp av materialer for helixen opp til Vindheim.

Første tog opp Olmliene 2.12.2008

Dette bildet er tatt i det øyeblikket (helt sant) det første loket noensinne kjører inn mot Olmli stasjon etter Ã¥ ha forsert Olmliene. Et lite steg for menneskeheten, et passe steg for TMJK. Nok tullprat, mer bilder: Etter at prøvekjøring med tomlok var foretatt vÃ¥get man Ã¥ sende et passasjertog …

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/2/3/4/tmjk.no/httpd.www/blog/wp-content/themes/septera/includes/loop.php on line 268

Byggekveld 25.11.2008

7 mann hadde funnet veien ned i kjelleren denne sure kvelden. Det mest minneverdige denne kvelden var at klubbens nye siktesett kom i hus. Vi har investert i et sett pÃ¥ 7 sikter for sikting av landskapsmaterialer. Siktene ble umiddelbart tatt i bruk for Ã¥ sikte subbus som Eivind hadde …

Søndag 16.11.

Eivind og jeg var der fire timer i dag, og fikk gjort litt mer pÃ¥ Olmlienes sporunderlag. Dessverre kom vi ikke sÃ¥ langt som jeg hadde hÃ¥pet, blant annet fordi en mÃ¥lefeil tidligere medførte at ting mÃ¥tte gjøres pÃ¥ nytt, samt at det høye seksjonsskillet helt ytterst i Olmliene manglet …

Lørdagsjobbing med Olmliene 15.11.

Vi var tre stykker i dag som fikk begynt med sporunderlagene i Olmliene, og ble vel litt mer enn halvferdig. Det var en del oppmÃ¥ling og justeringsarbeid som mÃ¥tte gjøres først, før de utskjærte sportraseene kunne fÃ¥ sine korrekt plasserte understøttelser. Med en rettholt ble det sørget for at stigningen …