Straks sporunderlaget var på plass kunne vi begynne å fastlegge nærmere hvor sporet skulle ligge. Siden Vindheim gruver ligger i sin helhet i kurve var det nyttig å ha et godt utvalg i kurvelinjaler. Det viste seg at en kombinasjon av R150 og R200 passet godt. Pecos kurveveksler har R155 i den store radien så disse smatt dermed rett inn. Kurvelinjalene er selvlagede av kartong der radier er tegnet på med selvlaget stor passer: list som forankres i den ene enden i et hull og spiker, og hakk for blyant langs med lista for ønskede radier. Flere av disse med store radier er fra prosjektet med Gardermobaneanlegget fra 1990-tallet.
Der det er mye spor la vi porøse plater på etter å ha målt ut fasongen. Men da måtte senterlinjer og nærmere plassering av sporvekslene gjentas oppå de porøse platene. Plasseringen av de tre nærmeste vekslene var ikke gitt, og de kunne være mange løsninger på det. Så sant det er mulig bruker vi bare Pecos lange veksler (R155) eller Weinert veksler med enda større radius. Kryssvekselen midt på bildet er Weinert med meget stor radius og stigning 1:9, men den koster dessverre flesk (drøyt 2 tusen uten motorer).