Ødsle og Ødsledal på plass (nov. 21) Svein Sando 10. november 2021 10. november 2021 2021 / Anleggsseksjoner / Rammeverk / Ringvebanen På byggekvelden 2. november ble bærerammen for Ødsle og Ødsledal bygget av gamle L-bjelker fra Nidarvollanlegget. Uka etter, 9.11., fikk ramma bein, og da kunne vi ikke stå for fristelsen til å legge opp seksjonene til Ødsle og Ødsledal også. Fire mann løftet hele ramma, og den femte skrudde på plass ferdigkappede bein. Den nye ramme ble plassert riktig, og så forankret i ramme til Vindheim. Vi bygde denne ramma 5 cm lavere enn den til Vindheim for å gi bedre plass til uforutsette overraskelser med ting under seksjonsrammene. I stedet klosser vi opp sekjsonene over til riktig høyde. I kampens hete med forsterkningene, ble Jan Eriks verktøyvest låst inne i ramma. Joda, vi var faktisk så vennlige at vi demonterte nok til at vesten kunne lirkes ut. Syv anlegsseksjoner kunne legges oppå ramma. Dette er den mest sammenhengde delen av Nidarvollanlegget som brukes på Ringve. Nå gjenstår det bare å få opp tre seksjoner fra Undredal,så har vi alt på plass av det som gjenbrukes fra Nidarvollanlegget. Ødsle st fra motsatt side. På høyre siden for Ødsle kommer føst en bakgrunnsplate, og så tre seksjoner fra Undredal (to av dem skimtes i bakgrunnen). I den nye svingen som må bygges som forbinder disse to stasjonene sammen, fantaserer vi om en spektakulær dyp dal der landskapet går helt ned til gulvet. Over dalen vil det gå en pendelpillarviadukt som i 1:1 ville gitt norgesrekord i høyde over dalbunnen – med god margin. Så vi får se, om det blir for villt med et spor som går henimot 130 cm over bunnen.