Mellom Vindheim og Ødsle, ultimo jan. 22

For tiden holder vi på med å bygge seksjonene som skal til for å kunne kjøre mellom Vindheim og Ødsle, etter denne planen:

I første omgang er det seksjonen 58-2 og 58-1 som må bygges. For å få til en fin bue på seksjonene spendte vi opp to lange tynne lister som ble forankret godt inn på hver side av det som allerede var bygget og stod fast. Et par punkter målte vi oss fram til, og listas naturlige krumning ble brukt som rettesnor for hvor seksjonenes ytterkant må ligge. 25. januar ble lista spendt opp og 58-2 konstruert, og 58-1 fulgte på lørdag 29.

Lista på plass og ramme til 58-2 ble plassbygget.
Så ble 58-1 også plasskonstruert. Ramme ble senket litt i forhold til den for 58-2 slik at den kunne ligge rett på bæreramverket. Vi trenger også litt høydeforskjell til sporet her slik at det blir litt avstand ned til elva. Her må bæreramverket forlenges, ser vi. Et midlertidig bein ble satt inn midt på buen. Med diverse tvinger og klyper, pluss litt midleritdig monterte hjelpestøtter, lar det seg gjøre å plassbygge slikt ganske greit, selv for bare én person. Neste skritt er endevegger på seksjonene slik at seksjonene lett kan demonteres ved senere flyttinger. Deretter kommer sporunderlaget og så sporlegging slik at vi raskest mulig kan få hele anlegget kjørbart. Så får landskap komme deretter.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.