Arbeidet med nye Fiklagarder ute i gangen går videre med liv og lyst og entusiastisk deltagelse fra både medlemmer og støttemedlemmer. Man fant ut at det var best å montere skinnene på øvre nivå før man monterte seksjonene fast. Da er det lettere å arbeide. Da var det bare å sette igang med å lodde ledninger til sporvekslene og bore hull til dem. For denne oppboringen laget vi en boremal i kryssfinér. Noen utfordringer fikk vi der et av hullene traff ned på understøttelsesdrager på undersiden. Det ble løst med skråboring.
![Mal for å bore hull for ledningene på rett plass i forhold de fem lederne på en Peco-veksel. For sikkerhetsskyld lodder vi på ekstra ledere akkurat i leddets underside slik at selve tungene ikke risikerer å bli strømløse etterhvert pga skitt o.l.](https://usercontent.one/wp/blog.tmjk.no/wp-content/uploads/2018/09/boremal_7554-600x419.jpg)
![Og dermed var alle 8 sporvekslene for nye Øvre Fiklagard løselig montert. Neste gang skal alle mellomliggende skinnebiter og isoleringer på plass, før dette limes fast til underlaget.](https://usercontent.one/wp/blog.tmjk.no/wp-content/uploads/2018/09/spv-nOF_7556-600x485.jpg)
![Basisskesjonene for det som skal inne der Øvre Fiklagard går ut, står klar. Her kommer det et lite stoppested etter forbilde fra Håmåvoll på Rørosbanen.](https://usercontent.one/wp/blog.tmjk.no/wp-content/uploads/2018/09/nymoduler_7559-600x441.jpg)