Jobbehelg 16.3.

Det nærmer seg Ã¥pning av første parsell av Glomfjordbanen 3, sÃ¥ to av oss tok i bruk dagen for Ã¥ komme nærmere mÃ¥let. TIlsammen ble det nedlagt ca 14 arbeidstimer. Det er nÃ¥ lagt trasé og spor mellom Nedre FIklagard og svingen pÃ¥ utstikkeren, og underlaget for Undredal stasjon er …

Klubbkveld og takplatefullføring

11. mars var det kombinert klubbkveld og litt jobbing pÃ¥ anlegget. Man viste video pÃ¥ storskjem fra gigantanlegget i Hamburg – med amerikansk kommentator. Omtrent 15 stykker deltok pÃ¥ klubbkvelden 11. mars 08 Etter møtet ble pÃ¥skens ekstraarbeidsøkter diskutert. Man ser visst fram til det: I kveld ble den siste …

Tirsdag 19.02.08 God spredning i arbeidet

GÃ¥rsdagen starta med en av vÃ¥re medlemmer som eg i vertfal ikkje har sett pÃ¥ ei stund som kom innom og sjekka status/progresjon. SÃ¥ dukka der opp en gjest som lurte pÃ¥ hjelp angÃ¥ande en krokodille som kjørte Maerklin Digital. Den var vist treig og kraftlaus. Dessverre var ingen av …

Undredal-utstikkeren

Seksjonstegningen gÃ¥r sin gang, under vises «Undredal-utstikkeren» med tre nye seksjoner tegnet inn. Disse er satt opp pÃ¥ egne, mÃ¥lsatte tegninger slik som vist tidligere, i postingen om den første seksjonen. Disse skal, om vi rekker det, bygges tirsdag 5. februar. Seksjonene er vist oppe pÃ¥ sporplanen pÃ¥ tegningen over. …

Seksjonering

Anlegget skal bygges av seksjoner, og første utkast til hvordan de skal se ut finner du under her. Seksjonene bygges som rammeverk, der utsiden er Ã¥pen, og kuttes slik at anleggskanten avrundes. 3,5 mm hard trefiberplate festes pÃ¥ vertikale støtter langs ytterkant, mens de andre sidene fÃ¥r kryssfinerkanter, 9 mm …