Det ble jobbet på flere forskjellige prosjekter på byggekvelden 15. august. Det er en rimelig fast gjeng som kommer hver tirsdag nå. Det bytter litt på, men jevnt over er det 5-6 hver tirsdag som bygger.
Det ene prosjektet var en fundering på om landskapet bak Orkla bro kunne gjøres litt enklere enn planlagt for å bli fortere ferdig (mindre å bygge) og også gjøre byggeforholdene av dette indre partet litt enklere å få til. En av pionerene i TMJK var innom forrige tirsdag og satte oss på ideen om å gjøre det enklere. Vi ville imidlertid beholde brukbart innsyn fra Orkla bro fra «baksiden» så det var ikke aktuelt å legge bagrunnen rett bak broseksjonen slik den er nå. Det ble sissert litt på dette (se utsnitt av opprinnelig plan tv og revidert plan th nedenfor) og forsøksvis satt opp en bakgrunn på det stedet en endret bakgrunn kunne bli for å se visuelt og brutalt hvordan det ville bli:
Fjellformasjonene ved det omlagte sporet ved Gjevingåsen ble hugget ut og forseglet med uttynnet grå «vanlig» maling:
Partiet ved Vindheim gruver har alt for lenge bestått bare av spor og elelrs åpne hull i rammeverket. Jeroen gikk løs på å få fylt dette med landskapsunderlag. Greit å ha et lite lager xps-plater å ta av. Her skal det bli boligområde for Vindheim.
Jan Oskar og Jan Erik jobbet vidre med den flyttbare skyggestasjon vi skal bruke på kjørekvelder. Det er den som stod i gangen over arbeidsbenken på Nidarvoll (øverste bilde).
Fra dengang til nå. Arbeidet nå er å gjøre den stiv nok i delingen til at den enkelt og sikkert kan flyttes ut og settes på bein (allerede bygget) og så stues under anlegget når ikke i bruk:
Ola holder på med sitt prosjekt med landskap på enden av Ørskosen. Det er mange måter å bygge landskap på. Jeroen valgte xps-plater mens Ola bruker flettverksmetoden. Det er fordeler og ulemper med de fleste metodene. Begge disse har den fordelen at det blir et relativt lett landskap.
Arbeidskvelden ble avsluttet med litt etterpukking av kantene der det manglet noe.
Som man skjønner er vi for tiden mye i landskapsarbeider. Det har ligget på vent alt for lenge. Banen er for såvidt kjørbar, selv om det er mange prosjekter som venter der også (stillverk, stillverk og stillverk). Vi håper å kunne innby til kjørekveld når vi kommer til september.