Lørdag 7.3.09

12-13 timeverk ble gjennomført i dag. Helixen ble prøvekjørt med strøm. Det gikk bra, selv med kresent lok som E-koblet «Gammeltysker». Ellers var hovedfokus pÃ¥ søndre del av Olmli st med bro over banen. Hittil har sporunderlaget bare vært midlertidig plassert og vekselen trukket langt inn pÃ¥ stasjonsomrÃ¥det. Etter nye tanker om hvordan broa skal konstrueres, ble sporunderlaget gjort permanent og delt pÃ¥ riktige steder. Sporvekselen som skal ligge ved tunnelÃ¥pningen inn til helixen ble montert, og fordi alt er trangt i dette partiet, startet vi med Ã¥ plassere vekselmotoren samtidig som tegninger av broa ble studert slik at det skal bli plass til Ã¥ bygge broa utenpÃ¥ sporfundamentet etterpÃ¥ i trÃ¥d med planene. Sporene ble deretter midlertidig koblet til bÃ¥de helixens nedre del og resten av Olmli stasjon. Hele strekningen fra toppen av helixen og ned til banebutitteskapet som HÃ¥vard driver med, dvs. rett ved Undredal, ble prøvekjørt sammenhengende. Nytt permanent spor 1 pÃ¥ Olmli ble ogsÃ¥ nesten fullført. Eivind koblet inniblant ledninger og renset en rekke brukte Tortois-motorer for gamle ledninger.

Prøvetoget smyger seg fint under Olmli-viadukten med
Helixen ble prøvekjørt

Helixen ble prøvekjørt

BYgging av permanent spor på Olmli. Mye var bare midlertidig lagt til julemøtet.

Bygging av permanent spor på Olmli. Mye var bare midlertidig lagt til julemøtet.

[Svein Sando]

Leave a Reply

 

 

 

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Spam Protection by WP-SpamFree

Møteplan

TMJK har byggemøter hver tirsdag kl 1900.
Ta gjerne kontakt med noen i styret for mer info, se kontaktsiden.

Interesserte er velkommen på besøk, og vi vil svært gjerne at nettopp DU blir med på byggingen! Vi trenger enda flere interesserte og innsatsfylte medlemmer fremover.