Eivind og jeg hadde en maratondag med start kl 09 og slutt kl 20. Det er julemøte med besøk av NJK pÃ¥ onsdag, sÃ¥ da mÃ¥ anlegget være kjørbart – og kanskje kunne vi kjøre litt lenger enn ogsÃ¥, tenkte vi. Sporbruddet vest for Undredal stasjon var det første som ble fikset, sÃ¥ dermed er banen kjørbar. SÃ¥ fortsatte vi med sporunderlaget for strekningen Undredal st – Olmli st. Overgangen mellom seksjonsskjøtene ble tilpasset og vi brukte en metode som man diskuterte seg fram til sist tirsdag, med tvinger og lim og utjevningslekt, slik et par bilder nedenfor viser. Dette ble fullført i sin helhet med pÃ¥liming av Hennings nøyaktige skinneplott som siste trinn før selve skinneleggingen kunne begynne. For Ã¥ komme til godt nok til oppstigningen fra Undredal, fant vi ut at man mÃ¥ legge ferdig skinnene pÃ¥ denne delen før selve Olmli stasjon skrus fast. Dermed kan vi fjerne Olmli-underlagene mens skinneleggingen pÃ¥gÃ¥r. Det gir en lettere arbeidssituasjon. Da det var under en time igjen før vi mÃ¥tte gÃ¥, var vi kommet sÃ¥ langt at selve skinneliggingen kunne begynne, sÃ¥ hvorfor vente. Og i løpet av den knappe timen rakk vi Ã¥ legge spor gjennom tunnelen øst for Undredal, med vekselen og titteskapet der, og litt ut i selve Olmliene. Med det tempoet bør det ikke ta mer enn et par timer Ã¥ komme helt fram til Olmli stasjon. Det bør vi klare før onsdag! Hvis vi kunne fÃ¥ lagt et midlertidig sløyfespor pÃ¥ selve Olmli stasjonsomrÃ¥det, kan vi faktisk kjøre mellom tre stasjoner pÃ¥ onsdag. SÃ¥ spørs det om elektroavdelingen klarer Ã¥ henge med pÃ¥ tempoet vÃ¥rt i tide. 🙂