Så kom dagen mange hadde ventet på – og fryktet at vi ikke skulle klare å få til, nemlig å kjøre tog mellom to stasjoner på nyanlegget et år etter at det andre ble revet. Det er blitt jobbet mye mer enn bare på klubbkveldene de siste ukene for å til det.
Her er noen bilder fra åpningen av banen mellom Nedre Fiklagard og Undredal med snorklipping og det hele. Før det hadde vi årsmøte i TMJK, og der ble offentliggjort at man hadde utnevnt Kåre Windsheimer som æresmedlem i klubben. Han var blant pionerene for over 50 år siden. Han fikk seg overrakt et stort fotografi av «Dovregubben» i Drivdalen i 1936 omtrent – et bilde mange av 1:1-folka kjenner godt til.
Kåre Windsheimer overrekkes bildet av Dovregubben som et synlig tegn på æresmedlemsskapet.
Kåre fikk så æren av å klippe over den røde snora på Glomfjordbanen 3, 1. parsell.
Kåre holder en liten innledning om TMJKS historie før han klipper.
Snora klippes
Det første toget ruller ut på banen, en DI 3 i originaldesign og en pen slerke med teak.
Foreløpig mangler ALT av landskap, men Kåre fotograferer åpningstoget lell!
Ankomst Undredal
Håvard (ny formann) kjører åpningstoget, Jan Rune (sjef elektro) tar i mot og Henning (store allsjef) står bak og overvåker at alt går korrekt for seg.
Kåre kjører åpningstoget tilbake til Nedre Fiklagard. Senere fulgte en rekke andre tog utover kvelden …
[Svein Sando]