Livlig tirsdag, med mye aktivitet. Det er bra, for det gÃ¥r litt tregere enn planlagt – planene har kanskje vært litt for optimistiske. Vi hadde hÃ¥pet Ã¥ komme i gang med landskapsbygging i Ã¥r, men det ser ut til Ã¥ bli noe vi kommer i gang med neste Ã¥r, i stedet. Mye blir likevel gjort for tiden. Vi fokusere nÃ¥ pÃ¥ at man i løpet av Ã¥ret/tidlig neste Ã¥r skal fÃ¥ ferdig all snekring og maling pÃ¥ hovedbanen, det vil i praksis si:
- Ramverk på resten av hovedlinja, inkludert oppmontering av oppstillingsstasjonene
- Sporunderlag
- Hovedspor trafikkerbart fra oppstillings- til oppstillingsstasjon – Vindheim komplett
- Bakgrunner
- Belysning m/ avskjerming
- Frontbrett
Denne tirsdagen var det arbeid på flere seksjoner, på vegen til å fullføre punkt 1. Oppstillingsstasjonene er i ferd med å monteres ved en av veggene, og her blir sporet klargjort og kablingen fullført. Noen mindre endringer er nødvendige for å tilpasse dem til denne foreløpige plasseringen. Siden skal de ut i gangen. De må lures inn på sporplanen, og det blir en brå overgang her, fra anlegg til oppstilling:
En seksjon i sørenden av Ødsle, i hjørnet på plan to:
Sporleggingen på Vindheim går framover, og utkjør i både sør (tv) og nord (th) begynner å komme på plass. Spor 1 og 2 er ferdig lagt, men elektro og sporvekselmotorer gjenstår.
Arbeidet med belysning skrider framover. Det borres hull til koblingsbokser og trekkes ledninger til lyspunkter. I tillegg til denne grunnbelysningen vil en rekke spotter brukes for å belyse spesielle områder.
[Henning]