Det er på Ørskosen det meste har skjedd i vår (2015). Henning har arbeidet med havnen, og nå også begynt å planlegge stasjonsbygningen. Den bruker Bestun stasjon i Oslo som forbilde:
Her ligger banen på et litt høyere nivå enn gateplanet. Man går derfor inn i stasjonen fra gata, og via en tunnel og et trappehus kommer man opp på en mellomplattform. Vi bygger et tilsvarende opplegg, og med en vei under sporene som også har sitt forbilde fra veiene under Trondheim stasjon i Brattørløpet.
Godssporene på øvre del av Ørskosen G er også koblet elektrisk og sporvekselmotorene er på plass. De betjenes fra egne stillere langs anleggskanten, mens togsporene er vekslene inn på togsporene betjenes fra stillverket.
Stillere til sporveksler som ligger bak sporsperrer. I virkeligheten vil de gjerne være håndbetjente. Her har vi gjenskapt det på en enkel måte, ved at vippebryterens posisjon opp eller ned indikerer vekselposisjonen. Plasseringen er omtrent rett utenfor der vekseltungen ligger.
[Svein Sando, 4.6.15]