12-13 timeverk ble gjennomført i dag. Helixen ble prøvekjørt med strøm. Det gikk bra, selv med kresent lok som E-koblet «Gammeltysker». Ellers var hovedfokus pÃ¥ søndre del av Olmli st med bro over banen. Hittil har sporunderlaget bare vært midlertidig plassert og vekselen trukket langt inn pÃ¥ stasjonsomrÃ¥det. Etter nye tanker om hvordan broa skal konstrueres, ble sporunderlaget gjort permanent og delt pÃ¥ riktige steder. Sporvekselen som skal ligge ved tunnelÃ¥pningen inn til helixen ble montert, og fordi alt er trangt i dette partiet, startet vi med Ã¥ plassere vekselmotoren samtidig som tegninger av broa ble studert slik at det skal bli plass til Ã¥ bygge broa utenpÃ¥ sporfundamentet etterpÃ¥ i trÃ¥d med planene. Sporene ble deretter midlertidig koblet til bÃ¥de helixens nedre del og resten av Olmli stasjon. Hele strekningen fra toppen av helixen og ned til banebutitteskapet som HÃ¥vard driver med, dvs. rett ved Undredal, ble prøvekjørt sammenhengende. Nytt permanent spor 1 pÃ¥ Olmli ble ogsÃ¥ nesten fullført. Eivind koblet inniblant ledninger og renset en rekke brukte Tortois-motorer for gamle ledninger.
[Svein Sando]