Vi hadde en vellykket kjørekveld 6.3. med 7-8 deltagere. Etter litt startvansker med en kortslutning som det tok litt til å finne ut hvor var (en sporveksel på Øvre Fiklagard), kom vi i gang tidsnok til å kjøre en sesjon fra kl 05 til 24 på den ruteordningen vi har utarbeidet så langt. Vi har både rutebøker for togene og tilhørende grafisk rute. To betjente stasjonene, men der trenger vi en øking neste gang slik at én tar hånd om Vindheim alene. Stillverket der er meget forenklet så langt, og dermed langsomt å bruke med tanke på å legge ønskede togveier på stasjonen. Der fungerer de NSI 63-inspirete stillverkene på Ødsle, Ørskosen og Nedre Fiklagard mye bedre for det skal bare to grep til for å legge enhver togvei.
Arne hadde tatt med sin flotte modell av et 70-sett. For tiden uten strømavtagere, så dette passet jo bra som dieselversjonen på anlegget uten kontaktledning.
Det var til tider vel hektisk ved Vindheim, for txp skulle betjene både den store Vindheim og Undredal under og Olmli borte i lia til høyre.
Tre sekunder senere skjedde det nesten en katastrofe, for lokfører hadde mistet kontroll med El 18-loket og kjørte rett inn i flanken på det møtende nattoget. Men en hånd var heldigvis på plass og hindret materiell å havne på betonggulvet.