Hva er gjort våren 2025?

Dessverre er bloggen oppdatert for skjelden for tiden. det som i hovedsak har skjedd siden siste rapport her, er at beplantningen av trær og busker er nærmest fullført. Det gjenstår litt rundt Ødsle stasjon. Dessuten er alle sporene ballastert. To spor på Vindheim må imidlertid tas opp og legges helt på nytt med ballast grunnet feil ballast som viste seg svært vanskelig å fjerne uten å skade sporene. Bildene nedenfor er hentet fra siste kjørekveld, 17. juni 2025, for å gi et visst inntrykk av tilstanden på anlegget nå. Det har vært kjørekvelder som planlagt så langt i 2025, hver sjette uke. 

Vindheim stasjon. Det gule huset til høyre en modell av en bygning på Ila som ble kalt «strykejernet». Arne Heggeseth har bygget modellen.

Samme ståsted som bildet over, men vridd mot venstre. Vanntårenet er en tro kopi modell av Tå tårn på Marienborg der NJK Trøndelag har sine lokaler og modelljernbane, som også modellert inne i modellen. Arne Heggeseth er modellbyggeren.

 

Vidvinkelbilde som viser både Vindheim og Undredal stasjoner. 

 

Ødsle stasjon og Ødsledal holdeplass lenger bak. Beitet mangler inngjærding så kyrne ikke skal forville ned på sporet.

 

Undredal stasjon. Her er det gjort en sporendring slik at spor tre er forlenget rundt den lille hvite bua. Dette var nødvendig for trafikkspillets del, siden denne stasjonen har så mange sidespor at den interessant å bruke til inn- og utsetting av godsvogner, og dermed treng sporplass til godstoget i tillegg til å muliggjøre kryssing mellom andre tog. Dermed trengte vi tre togspor her. Togspor er nå stort sett markert med brun ballast, mens mindre brukte stikkspor og sidespor har fåt en lysere ballast (natursand).

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *