Første tog opp Olmliene 2.12.2008

Dette bildet er tatt i det øyeblikket (helt sant) det første loket noensinne kjører inn mot Olmli stasjon etter Ã¥ ha forsert Olmliene. Et lite steg for menneskeheten, et passe steg for TMJK. Nok tullprat, mer bilder: Etter at prøvekjøring med tomlok var foretatt vÃ¥get man Ã¥ sende et passasjertog …

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/2/3/4/tmjk.no/httpd.www/blog/wp-content/themes/septera/includes/loop.php on line 268

Byggekveld 25.11.2008

7 mann hadde funnet veien ned i kjelleren denne sure kvelden. Det mest minneverdige denne kvelden var at klubbens nye siktesett kom i hus. Vi har investert i et sett pÃ¥ 7 sikter for sikting av landskapsmaterialer. Siktene ble umiddelbart tatt i bruk for Ã¥ sikte subbus som Eivind hadde …

Søndag 16.11.

Eivind og jeg var der fire timer i dag, og fikk gjort litt mer pÃ¥ Olmlienes sporunderlag. Dessverre kom vi ikke sÃ¥ langt som jeg hadde hÃ¥pet, blant annet fordi en mÃ¥lefeil tidligere medførte at ting mÃ¥tte gjøres pÃ¥ nytt, samt at det høye seksjonsskillet helt ytterst i Olmliene manglet …

Lørdagsjobbing med Olmliene 15.11.

Vi var tre stykker i dag som fikk begynt med sporunderlagene i Olmliene, og ble vel litt mer enn halvferdig. Det var en del oppmÃ¥ling og justeringsarbeid som mÃ¥tte gjøres først, før de utskjærte sportraseene kunne fÃ¥ sine korrekt plasserte understøttelser. Med en rettholt ble det sørget for at stigningen …

Valfart til Nidarvoll

I gÃ¥r var det 5 eller 6 innom for Ã¥ sjÃ¥ pÃ¥ progresjonen. Vi viste villig rundt og høsta lovord for framskritta. Noko framskritt vart det ogsÃ¥ den kvelden. Intrikate kabelkanalar rundt eine døra var montert. MÃ¥let her er Ã¥ skille 230V i frÃ¥ kjørestraumen. Det er to grunnar til det. Minke …