Modellmesse 2011: Fremo

Til tross for alt annet interessant på messa, var det nok Fremo-modulene som Skaarerbanens Venner stilte som var rosinen i pølsa. Resten av denne artikkelen er viet dette.

Til tross for alt annet interessant, var det nok Fremo-modulene som Skaarerbanens Venner stilte som var rosinen i pølsa.
Thorshaug stasjon er bygd stort sett etter forbilde i Krøderen stasjon – speilvendt.
Torstein likte seg på Isaker stasjon
Torstein likte seg på Isaker stasjon
En liten bondegård var plassert midt mellom de to stasjonene det var plass til.
En liten bondegård var plassert midt mellom de to stasjonene det var plass til. (Nå var klokken passert 16, så vi hadde herligheten for oss selv.)
Isaker stasjon sett fra vognmagazinet
Isaker stasjon sett fra vognmagazinet
Steinar hadde med seg en selvbygget godsmaskin type 33a (forstørret type 24) som jeg falt helt for. Her er den på jomfrutur, men ble etterhvert virkelig en av arbeidsmaskinene på denne seansen.
Steinar hadde med seg en selvbygget godsmaskin type 33a (forstørret type 24) som jeg falt helt for. Her er den på jomfrutur, men ble etterhvert virkelig en av arbeidsmaskinene på denne seansen.
Modulen med denne overgangsbroa og omgivelsene bringer en virkelig 40-50 år tilbake i tida. Utmerket håndverk!
Modulen med denne overgangsbroa og omgivelsene bringer en virkelig 40-50 år tilbake i tida. Utmerket håndverk!
24b-maskin med røykgenerator og tømmertog over den gebrekkelige Drøia-viadukten.
24b-maskin med røykgenerator og tømmertog over den gebrekkelige Drøia-viadukten.
Straks tømmertoget ankom Isaker st, dro 33a-maskina avgårde med et annet langt godstog.
Straks tømmertoget ankom Isaker st, dro 33a-maskina avgårde med et annet langt godstog.

[Svein Sando]

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *