Mer søndagsarbeid

Jeg stakk innom for Ã¥ se pÃ¥ helgas arbeid søndag ettermiddag, men før jeg visste ordet av det hadde jeg begynt Ã¥ jobbe …

Først tilpasset jeg sporunderlaget sør for Undredal, der vendesløyfen kommer inn pÃ¥ hovedsporet. Det skal være en banevokterbolig her, og det blir en scene litt for seg selv, i et «titteskap».

Sporunderlaget:

Skjøtene, som ikke gikk helt opp:

Nå er de tilpasset. Jeg måtte felle inn underlaget på vendesløyfen, det gikk greit. Kryssfinerplaten over det innerste sporet skal bære enda et skjult spor, dette går fra gruven til smelteverket, og gjør det mulig å få til fulle og tomme laster inn og ut.

Deretter kappet jeg litt bakgrunn, slik at sporet på veg opp til Olmli kommer forbi med tilstrekkelig klaring. Det ble sånn, litt smårufsete, men det blir jo skjult, så det kan vi leve med:

Olmliene ser sånn ut foreløpig, sett fra den høyden den store viadukten som kommer her får:

Til høyre blir det bratt opp, med sidebanen oppe ved bakgrunnen. Dette bygges på lange, smale seksjoner, som kan gjøres ferdige et annet sted før de monteres.

Leave a Reply

 

 

 

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Spam Protection by WP-SpamFree

Møteplan

TMJK har byggemøter hver tirsdag kl 1900.
Ta gjerne kontakt med noen i styret for mer info, se kontaktsiden.

Interesserte er velkommen på besøk, og vi vil svært gjerne at nettopp DU blir med på byggingen! Vi trenger enda flere interesserte og innsatsfylte medlemmer fremover.