Ã…pningstog!

SÃ¥ kom dagen mange hadde ventet pÃ¥ – og fryktet at vi ikke skulle klare Ã¥ fÃ¥ til, nemlig Ã¥ kjøre tog mellom to stasjoner pÃ¥ nyanlegget et Ã¥r etter at det andre ble revet. Det er blitt jobbet mye mer enn bare pÃ¥ klubbkveldene de siste ukene for Ã¥ til det.

Her er noen bilder fra Ã¥pningen av banen mellom Nedre Fiklagard og Undredal med snorklipping og det hele. Før det hadde vi Ã¥rsmøte i TMJK, og der ble offentliggjort at man hadde utnevnt KÃ¥re Windsheimer som æresmedlem i klubben. Han var blant pionerene for over 50 Ã¥r siden. Han fikk seg overrakt et stort fotografi av «Dovregubben» i Drivdalen i 1936 omtrent – et bilde mange av 1:1-folka kjenner godt til. KÃ¥re fikk sÃ¥ æren av Ã¥ klippe over den røde snora pÃ¥ Glomfjordbanen 3, 1. parsell:

Windsheimer æresmedlem
Kåre Windsheimer overrekkes bildet av Dovregubben som et synlig tegn på æresmedlemsskapet.

Windsheimerforedrag

Kåre holder en liten innledning om TMJKS historie før han klipper.

Snoren klippes

Snora klippes

Første tog
Det første toget ruller ut på banen, en DI 3 i originaldesign og en pen slerke med teak.

SMyger seg
Foreløpig mangler ALT av landskap, men Kåre fotograferer åpningstoget lell!

Ankomst Undredal

Ankomst Undredal

Ankomst 2

Håvard (ny formann) kjører åpningstoget, Jan Rune (sjef elektro) tar i mot og Henning (store allsjef) står bak og overvåker at alt går korrekt for seg.

e7435.jpg
KÃ¥re kjører Ã¥pningstoget tilbake til Nedre Fiklagard. Senere fulgte en rekke andre tog utover kvelden….

[Svein Sando]

Leave a Reply

 

 

 

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Spam Protection by WP-SpamFree

Møteplan

TMJK har byggemøter hver tirsdag kl 1900.
Ta gjerne kontakt med noen i styret for mer info, se kontaktsiden.

Interesserte er velkommen på besøk, og vi vil svært gjerne at nettopp DU blir med på byggingen! Vi trenger enda flere interesserte og innsatsfylte medlemmer fremover.